مواد مهندسی ایمن بتن M.I.C co

تولید کننده افزودنی های بتن ، واتر استاپ ، چسب بتن ، گروت ، روان کننده بتن ، مکمل بتن ، اسپیسر

مواد مهندسی ایمن بتن M.I.C co

تولید کننده افزودنی های بتن ، واتر استاپ ، چسب بتن ، گروت ، روان کننده بتن ، مکمل بتن ، اسپیسر

تولید کننده افزودنی های بتن
نوارهای واتر استاپ
ترمیم کننده بتن - روان کننده بتن - چسب بتن - اسپیسر - مکمل بتن - گروت - ضدیخ بتن

۱۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

 

2-2- فوق‌روان‌کننده‌ها (فوق‌کاهنده‌های آب)

2-2-1- تعریف                 

فوق‌روان‌کننده‌ها (فوق‌کاهنده‌های آب) موادی هستند که امکان افزایش کارایی یک مخلوط بتنی را در نسبت آب به سیمان ثابت و یا امکان کاهش مقدار آب را برای رسیدن به یک مقدار روانی مشابه با مخلوط شاهد را با تأثیر بیشتر در مقایسه با روان‌کننده‌ها فراهم می‌کنند. مدت اثر این مواد موقتی است و طول مدت اثر آن بسته به نوع و ترکیب شیمیایی این مواد متغیر می‌باشد.

 

2-2-2- مقدمه

فوق‌روان‌کننده‌ها (فوق‌کاهنده‌های آب) جهت حصول روانی بیشتر یک مخلوط بتنی بدون افزایش مقدار آب و با حفظ نسبت آب به سیمان در عملیات بتن‌ریزی و تسهیل مراحل اجرای بتن استفاده می‌شوند. در این صورت دستیابی به خواص مطلوب مقاومتی و دوام بتن با کاهش مقدار آب در یک مخلوط بتنی و با حفظ مقدار روانی امکان‌پذیر است. این مواد به دلیل خواص ممتاز در ایجاد روانی بیشتر و امکان کاهش بیشتر آب مخلوط از افزودنی‌های روان‌کننده متمایز گردیده‌اند.

 

2-2-3- ترکیب        ‌  

فوق‌روان‌کننده‌های (فوق‌کاهنده‌های آب) موجود و مورد مصرف را بطور کلی بر اساس ترکیبات شیمیایی موجود در آنها می‌توان در گروه‌های اصلی زیر طبقه‌بندی کرد:

-         بتانفتالین سولفونات فرمالدئید تغلیظ شده

-         ملامین سولفونات فرمالدئید تغلیظ شده

-         لیگنوسولفونات‌های اصلاح شده

-         استرهای اسیدهای سولفونیک

-         نمک اسیدهای کربوکسیلیک/هیدروکربوکسیلیک

-         اسیدهای پلی کربوکسیلیک

 

اگرچه انواع بسیاری از مواد با ترکیبات شیمیایی متفاوت نیز وجود دارد و ادعا شده است که قابلیت ایجاد روانی را در مخلوط‌های بتنی دارند اما هنوز به لحاظ تجاری نتوانسته‌اند جای خود را باز کنند و نمی‌توان آنها را در دسته‌های اصلی ذکر شده جای داد.

 

2-2-4- مکانیزم عملکرد

مکانیزم کار افزودنی‌های فوق‌کاهنده آب با اساس نفتالین و ملامین بر پایه جذب سطحی قسمت آنیونی افزودنی و سطح تماس آن با آب خالص است و به سطح مشترک آنها بستگی دارد. سر غیرقطبی پلیمر قسمتی است که باعث جذب سطح سیمان می‌شود و آب‌دوست بودن این قسمت سبب میل مخلوط به سوی انحلال می‌شود. تأثیر اساسی را افزایش بار منفی روی دانه‌های سیمان می‌گذارد بدین ترتیب که ذرات سیمان یکدیگر را دفع می‌کنند (دافعه الکترواستاتیکی) و پراکندگی بوجود می‌آید. بنابراین نیاز به آب کمتر شده که برای تهیه بتن با کارایی مناسب یک عامل ایده آل محسوب می‌شود. بدون استفاده از افزودنی‌های فوق‌کاهنده آب، این ذرات ریز گرایش به لخته شدن دارند که این پدیده اقتضای جاذبه نیروهای مخالف سطح ذرات مجاور است. افزودنی‌های فوق‌کاهنده آب با اساس کربوکسیلیک بیش از افزودنی‌های فوق‌کاهنده آب با اساس نفتالین یا ملامین، مکانیزم دوگانه الکترواستاتیک و دافعه را تقویت می‌نمایند و پراکندگی سیمان را کنترل می‌کنند. علاوه بر دافعه الکترواستاتیک، طرز قرار گرفتن مولکول‌ها و زنجیره فواصل آنها را نیز تنظیم می‌کند (طرز استقرار اجزاء اتم در فضا به واسطه دافعه) و این عامل به طور فیزیکی کمک می‌کند تا ذرات سیمان جدا از یکدیگر بمانند و این اجازه می‌دهد تا آب سطح تماس بیشتری از سیمان را احاطه کند.

مکانیزم عملکرد مواد فوق‌روان‌کننده (فوق کاهنده آب) اساساً به قابلیت آنها در جذب سطحی ذرات سیمان و اصلاح خواص و رفتار رئولوژی ماتریس سیمان مربوط است. مقدار و قدرت جذب سطحی این مواد بستگی به ترکیب شیمیایی و معدنی سیمان، ریزی آن و همچنین مقدار فاز C3A دارد.

تحقیقات نشان داده است که آلومینات کلسیم موجود در سیمان به سرعت مولکول‌های افزودنی فوق‌روان‌کننده (فوق‌کاهنده آب) را جذب می‌کند، حال آنکه سیلیکات‌های کلسیم در ساعات اولیه هیدراسیون فقط مقدار کمی از این مواد را به خود جذب می‌کنند.

افزایش روانی و کارایی بتن که با استفاده از این مواد بدست می‌آید را می‌توان به علل زیر مربوط دانست.

- به مقدار پتانسیل زتا (zeta) در لایه دوگانه الکتریکی که در سطح ذرات سیمان توسط گروه‌های قطبی زنجیره‌های فوق‌روان‌کننده جذب شده شکل گرفته است.

- به وزن مولکولی ماده افزودنی فوق‌روان‌کننده (فوق‌کاهنده آب)

افت کارایی در مخلوط به روند کند کردن هیدراسیون سیمان بوسیله این مواد مربوط می‌شود. با کند شدن هیدراسیون افت کارایی کمتری در بتن تازه رخ می‌دهد.

 

2-2-5- اثرات

مواد فوق‌روان‌کننده (فوق‌کاهنده آب) می‌توانند در دو حالت مورد استفاده قرار بگیرند. در یک حالت می‌توانند روانی بیشتری را در یک نسبت آب به سیمان ثابت در مقایسه با بتن شاهد ایجاد کند (فوق‌روان‌کننده) و در حال دیگر باید قادر باشند تا یک روانی ثابت را در مقایسه با یک بتن شاهد با کاهش آب مخلوط فراهم کنند (فوق‌کاهنده آب) که در هر یک از این حالات مورد استفاده قرار گیرند دارای اثراتی بر خواص بتن تازه و سخت شده هستند که در ادامه شرح داده می‌شود:

 

 

2-2-5-1- بتن تازه

الف) وزن مخصوص

وزن مخصوص بتن تازه در حالتی که از این مواد بعنوان فوق‌کاهنده آب استفاده شود، معمولاً افزایش می‌یابد.

 

ب) کارایی

- روانی: مواد فوق‌روان‌کننده بطور چشمگیری، قابلیت سیالیت و روانی بتن را افزایش می‌دهند. زمانی که یک افزودنی فوق روان‌کننده به بتن با مقدار آب ثابت اضافه می‌شود، اسلامپ افزایش می‌یابد. هر چه مقدار افزودنی بیشتر باشد اسلامپ نیز بیشتر می‌شود. معمولاً برای مقادیر بیش از مقدار توصیه شده توسط سازندگان، این افزودنی‌ها اثری در افزایش اسلامپ ندارند و حتی ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی مانند جداشدگی با آب‌‌انداختگی شوند. مقدار مورد نیاز برای تولید بتن با روانی متفاوت به ویژگی‌های سیمان، اسلامپ اولیه، نسبت آب به سیمان (w/cm)، دما، زمان افزودن و تناسب ترکیبات بتن بستگی دارد.

 

- چسبندگی: با استفاده از مواد فوق‌کاهنده آب چسبندگی مخلوط به مقدار زیادی بهبود می‌یابد که این در نتیجه کاهش مقدار آب در مخلوط بتن است.

 

- مقدار هوا: مقدار هوا در مخلوط‌های دارای فوق‌روان‌کننده ممکن است به مقدار کمی افزایش یابد، بخصوص در مواردی که از فوق‌روان‌کننده به مقدار زیاد استفاده شود.

 

- افت اسلامپ: در یک کارایی اولیه مشابه، افت اسلامپ در یک مخلوط بتنی دارای فوق‌کاهنده آب ممکن است بیش از مخلوط شاهد باشد. در نسبت آب به سیمان مشابه نیز، افت اسلامپ در یک مخلوط دارای فوق‌روان‌کننده ممکن است بیشتر و یا کمتر از مخلوط شاهد باشد و این بستگی به عملکرد فوق‌روان‌کننده مصرفی دارد.

 

- پمپاژپذیری: پمپاژپذیری بتن با استفاده از فوق‌روان‌کننده‌ها و فوق‌کاهنده‌های آب افزایش می‌یابد که این در نتیجه افزایش کارایی و ناشی از چسبندگی بهتر در مواردی است که از فوق‌کاهنده‌ها استفاده می‌گردد.

 

- جدایی: جدایی در اثر استفاده از افزودنی‌های فوق‌روان‌کننده یا فوق‌کاهنده آب مشروط به اینکه نسبت‌های اجزاء مخلوط بتن بطور مناسب و صحیح طرح شده باشد، کاهش می‌یابد.

 

2-2-5-2- مرحله گیرش

الف) گیرش

بطور کلی افزودنی‌های فوق‌روان‌کننده به مقدار ناچیزی ممکن است زمان گیرش بتن را به تأخیر اندازند. در حالیکه این افزودنی بعنوان فوق‌کاهنده آب و یا مقدار مصرف معمول مورد استفاده قرار گیرند اثر قابل ملاحظه‌ای بر گیرش ندارند. 

 

ب) جمع‌شدگی پلاستیک

ترک خوردگی ناشی از جمع‌شدگی پلاستیک در صورت استفاده از مواد فوق‌کاهنده آب و در شرایطی که تبخیر از سطح بتن زیاد باشد ممکن است بیشتر شود، زیرا در اثر استفاده از این مواد، آب‌انداختگی در سطح بتن کاهش می‌یابد و سرعت تبخیر از سطح از مقدار آب‌انداختگی بیشتر خواهد شد.

 

 

پ) آب‌انداختگی:

 آب‌انداختگی در صورت استفاده از مواد فوق‌کاهنده آب کاهش می‌یابد. در صورتیکه از این مواد بعنوان فوق‌روان‌کننده استفاده شود و در مخلوط بتنی دانه‌بندی سنگدانه مناسب نباشد آب‌انداختگی می‌تواند افزایش یابد.   

 

2-2-5-3- مرحله سخت شدن

الف) مقاومت

 در صورت استفاده از این مواد بعنوان فوق‌کاهنده آب، به دلیل کاهش نسبت آب به سیمان در مخلوط، مقاومت بتن بطور قابل توجهی افزایش می‌یابد. در حالیکه از این مواد بعنوان فوق‌روان‌کننده استفاده شود در خواص مقاومتی بتن تغییری عمده و قابل توجه حاصل نمی‌شود، اما افزایش جزئی مقاومت گزارش شده است که به دلیل پخش و توزیع بهتر سیمان در بتن، منطقی و قابل توجیه است.

 

ب) تخلخل

- جذب مویینه: جذب مویینه بتن در صورت استفاده از مواد افزودنی در حالت فوق‌کاهنده آب بشدت کاهش می‌یابد.

 

- نفوذپذیری

نفوذپذیری بتن بطور مستقیم با جذب مویینه که متأثر از نسبت آب به سیمان است، ارتباط دارد. لذا با استفاده از مواد افزودنی فوق‌کاهنده آب، نفوذپذیری بتن به مقدار زیادی کاهش می‌یابد.

 

 

2-2-6- نحوه مصرف

افزودنی های فوق‌روان‌کننده (فوق‌کاهنده آب) معمولاً بصورت محلول در آب می‌باشند که مقدار مواد خشک موجود در آنها 30 تا 40 درصد وزنی است. جهت مصرف این مواد آنها را معمولاً به آب طرح اضافه می‌کنند یا در مراحل پایانی اختلاط به مخلوط اضافه می‌نمایند. اضافه کردن در مراحل پایانی اختلاط، سبب عملکرد بهتر این مواد می‌شود و توصیه می‌شود این روش استفاده شود. بعضی از این مواد گاهی به شکل پودر مصرف می‌شوند که قبل از اضافه کردن آب مخلوط، به سیمان یا سنگدانه اضافه می‌شود که این حالت بیشتر در ملات‌های خشک آماده و یا بتن‌های خشک که آب مخلوط در محل بتن‌ریزی اضافه می‌گردد، بکار می‌رود.

مقدار مصرف بهینه این مواد بر حسب نوع و خواص و ترکیب شیمیایی آنها بسیار متفاوت است. همچنین به مواردی مانند نوع سیمان، دمای ساخت بتن و ... نیز بستگی دارد. مقدار مصرف صحیح این مواد باید قبلاً طبق توصیه‌های سازنده و در آزمایشگاه با در نظر داشتن شرایط محیطی و اقلیمی در محل مصرف تعیین شود.

 

2-2-7- توصیه‌های مصرف

  • معمولاً زمانی که برای تهیه یک بتن مناسب از افزودنی فوق‌کاهنده آب استفاده می‌شود، جداشدگی اتفاق نمی‌افتد. با این وجود در نظر نگرفتن پیش بینی‌های لازم و عدم احتیاط می‌تواند سبب جداشدگی شود. نامتناسب بودن اجزاء بتن و اختلاط ناقص می‌تواند سبب آب‌انداختگی و جداشدگی شود.
  • تناسب نادرست اجزاء بتن ممکن است در بتن‌های با اسلامپ کم آشکار نباشد، اما در بتن‌های روان با اسلامپ زیاد این نقص‌ها و کمبودها اهمیت پیدا می‌کنند و می‌توانند سبب جداشدگی و یا آب‌انداختگی شوند. به همین علت است که جداشدگی در بتن‌های روان که با افزودنی‌های فوق‌کاهنده آب ساخته می‌شوند، بیشتر مشاهده می‌شود. یک راه برای اطمینان یافتن از عدم جداشدگی، افزایش سنگدانه‌های ریز و استفاده از مصالح و سنگدانه‌ها با سطح زبرتر و توجه به دانه‌بندی سنگدانه و مواد ریز بتن است.
  • استفاده از یک افزودنی فوق‌روان‌کننده/فوق کاهنده آب برای افزایش اسلامپ نباید سبب افزایش آب‌انداختگی در یک بتن با نسبت‌های مناسب شود. به همین علت، در هنگام کار با افزودنی‌هایی از نوع نمک اسیدهای کربوکسیلیک و هیدروکربوکسیلیک که میل به افزایش آب‌انداختگی بتن دارند باید توجه لازم را نمود. آب‌انداختگی را می‌توان از طریق تغییر ترکیب اجزاء بتن که در جلوگیری از جداشدگی نیز مؤثر است، کاهش داد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۶ ، ۰۸:۱۴
مواد مهندسی ایمن بتن M.I.C co

فوق روان کننده بتن نرمال دیرگیر زودگیر

 

با کاهش آب بتن باعث صرفه جویی در مصرف سیمان و سادگی عمل تراکم و اختلاط بتن می گردد.

فوق روان کننده ها در مقایسه با روان کننده ها دارای اثر قوی تری هستند. این مواد ضمن حفظ انسجام بتن و بدون کاهش مقاومت آن باعث افزایش کارایی آن می شوند. علاوه بر این، این مواد قادرند آب مورد نیاز بتن را به میزان ۲۵ تا ۳۵ درصد کاهش دهند و مانع آب انداختن آن شوند؛ لذا باعث افزایش بسیار زیاد مقاومت بتن می شوند. توسعه ی آینده بتن وابسته به افزودنی های آن مخصوصا فوق روان کننده بتن است. در ساختمان بزرگراه ها برای کسب مقاومت اولیه بالا از فوق روان کننده بتن استفاده می شود.

 

با ستانداردهای ذیل مطابقت دارد :
BS EN 480-1
ASTM C 494 TYPE A , TYPE D , TYPE E
ISIRI 2930

 

خواص و اثرات
کاهش نسبت آب به سیمان در حدود 5٪ الی 12٪
افزایش اسلامپ

جلوگیری از به وجود آمدن ترک های سطحی
بدون یون کلر
سهولت پمپاژ
جلوگیری از خزش و انقباض بتن
بدست آوردن سطحی صاف و یکنواخت برای بتن های اکسپوز یا خوش نما
تسریع زمان گیرش اولیه

کاربرد فوق روان کننده بتن

فوق روان کننده بتن به عنوان یک  کاهش دهنده ممتاز آب بتن برای روانی بیشتر و مقاومت بالا استفاده می شود. همچنین فوق روان کننده بتن در حمل و مسافت های طولانی کاربرد دارد.فوق روان کننده بتن در بتن ریزی های مناطق گرمسیر استفاده می شود. فوق روان کننده بتن در بتن ریزی های حجیم با ابعاد زیاد استفاده می شود. فوق روان کننده بتن در بتن های خود تراز شونده و خود متراکم شونده کاربرد دارد. فوق روان کننده بتن در بتن ریزی برای مقاطع با تراکم آرماتورهای بالا  استفاده می شود. فوق روان کننده بتن درسازه های بتنی میکروسیلیسی کاربرد دارد. فوق روان کننده بتن درکف های سخت صنعتی (کف سازی) نیز کاربرد دارد.

 

 مزایای فوق روان کننده بتن:

فوق روان کننده بتن باعث افزایش بسیار زیاد مقاومت فشاری در سنین مختلف در کارایی های ثابت با کاهش نسبت آب به سیمان است. فوق روان کننده بتن باعث کاهش میزان سیمان مصرفی برای کسب مقاومت یکسان سازه می شود. تجربیات آزمایشگاهی ثابت کرده امکان کاهش سیمان مصرفی در هر متر مکعب برای بتن های با رده مقاومتی مختلف توسط ماده فوق روان کننده بدست آمده میسر می باشد. بالا بردن روانی بتن بدون افزایش میزان آب به سیمان در فوق روان کننده بتن. مقادیر داده شده بر اساس تجربیات آزمایشگاهی به دست آمده از فوق روان کننده بتن در مصالح، شرایط مختلف و نوع سیمان و وضعیت آب و هوای مناطق مختلف کارایی دارد و لازم به ذکر است که نتایج آزمایش در شرایط ویژه هر کارگاه مقدار دقیق مصرف مواد افزودنی در هر متر مکعب را مشخص خواهد کرد.

 

 خصوصیات ویژه :
بهبود خاصیت چسبندگی و پخش ذرات ریز در بتن
 
کاهش آب انداختگی و جدایی  سنگدانه ها و افزایش قابلیت پمپ کردن

کاهش قابل ملاحظه نسبت آب به سیمان را ممکن ساخته و امکان تولید بتن پرمقاومت ، بدون افزایش میزان سیمان مصرفی را فراهم می آورد
فاقد کلراید بوده و در نتیجه برای استفاده در بتنهای مسلح و پیش تنیده مناسب می باشد
افزایش کارایی با توجه به بتنی که از این ماده استفاده نگردیده است
سازگاری و کاربرد همزمان با دیگر مواد افزودنی این شرکت (کلیه مواد افزودنی نباید قبل از افزودن با یکدیگر ترکیب شوند بایستی هر کدام   بصورت مجزا به مخلوط بتن اضافه گردد
سازگاری با انواع سیمان پرتلند و مواد جایگزین سیمان حتی میکروسیلیس

 

میزان مصرف روان کننده بتن

مواد افزودنی روان کننده و فوق روان کننده بتن را به میزان کم، در هنگام ساختن به آب بتن می زنند. مقدار مورد نیاز مواد افزودنی کاهش دهنده آب کم بوده بین ۰٫۱ تا ۰٫۲۵ لیتر برای هر ۵۰ کیلو سیمان و برای افزودن آنها به مخلوط بتن از مخزن پخش کن استفاده می گردد. مقدار حقیقی این مواد به نسبت های مخلوط و دانه بندی مصالح سنگی بستگی دارد و برای بدست آوردن مقدار بهینه ساخت مخلوط های آزمایشی ضروری است. استفاده از این مواد به مقدار بیش از حد لزوم باعث تاخیر در گیرش بتن می شود و در مواردی نیز مشاهده می شود که گیرش بتن تا ۳ روز به تاخیر افتاده است. در موارد مذکور مقدار مصرف اشتباها بیش از ده برابر مقدار معمولی بوده است. مصرف بیش از حد این مواد لزوما کارایی را افزایش نمی دهد و بنابراین ممکن است بتن تازه مورد توجه قرار نگیرد.

 

روش مصرف
می تواند با تمام آب اختلاط بتن و یا بخشی از آن مخلوط گشته و به بتن اضافه گردد .
می تواند به مخلوط آماده بتن افزوده شود و پس از اختلاط کامل عمل بتن ریزی آغاز گردد .

مشخصات فیزیکی و شیمیایی
رنگ : قهوه ای
حالت فیزیکی : مایع
وزن مخصوص : gr/cm3 1/12
 
PH :6/5
یون کلر : ندارد .کمتر از استاندارد  BS 5075

ملاحظات
مدت نگهداری : یک سال در بسته بندی اولیه

شرایط نگهداری : دور از ، یخبندان و تابش مستقیم طولانی نور خورشید

بهترین دمای نگهداری : 5 الی 35 درجه سانتیگراد
نوع بسته بندی : گالن 20 و بشکه 220 گیلوگرمی

 

http://www.micgrouh.com/78-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D9%88%D8%AF%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%AA%D9%86/99-quick-lubricants.html

ما را شبکه های اجتماعی دنبال کنید

تلگرام :  https://t.me/MICGROUH

اینستاگرام  : https://instagram.com/_u/micgrouh?r=sun1

لینکدین :  https://www.linkedin.com/in/mic-grouh-3243ab80

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۶ ، ۰۸:۰۵
مواد مهندسی ایمن بتن M.I.C co

واتر استاپ
نوارهای واتر استاپ به دو نوع PVC و بنتونیتی عرضه می شوند و برای آب بندی و جلوگیری از عبور آب از مقاطع درزهای انبساطی و اجرایی کاربرد دارد و کاملاً مطابق با نیازهای متقاضی طراحی شده و تولید می گردد .
با استانداردهای ذیل مطابقت دارد
ASTM D 412-989 , ASTM D2240-05
ASTM D570-98 , ASTM D624
ASTM D638-03 , ASTM D572-93
DIN 53504 , ASTM D747-02
CRD-C573 , CRD-C570 , CRD-C572
ASTM D297 , ASTM D 746

خواص و اثرات
انعطاف پذیری زیاد
تنوع سایز و اشکال ظاهری
درگیری کافی با بتن
مقاومت کششی زیاد در جهت طولی و عرضی

مقاوم در برابر محیط قلیایی بتن

کارائی آن با عمر بتن برابری دارد

واتراستاپ ها برای آب بندی درزهای اجرایی و درز های انبساط در  سازه های بتنی آبی استفاده می شود.

اهمیت واتر استاپ ها را در سازه های آبی می توان به مانند بادبند ها در سازه ها عنوان نمود.

واتر استاپ پی وی سی جهت آب بندی درزهای سازه های آبی بتنی استفاده میگردد


موارد کاربرد
جلوگیری از عبور آب در درزهای اجرایی و انبساطی و سازه های هیدرولیکی
رفع نشت سازه های پایین تر از سطح آب های زیر زمینی
انواع سازه های آبی بتنی

آب بندی درزهای اجرایی در زیر زمین های دارای تراز بالای آب زیرزمینی

آب بندی درزهای اجرایی و انبساطی در استخرها ، مخازن آب و فاضلاب

آب بندی درزهای اجرایی در تونلها ، سد ها و لاینگهای انتقال آب

آب بندی درزهای انبساطی و اجرایی در سازه های بتنی پیش ساخته

آب بندی درزهای اجرایی و انبساطی در منهول ها و مخازن پساب

آب بندی سازه های بتنی صنعتی مانند کولینگ تاورها ، کلاریفایرها و ...

آب بندی درز اجرایی فی مابین قطعات فلزی و پلی اتیلن وارده به بتن

 

موارد مصرف:

در درزهای سازه های بتنی که در معرض فشار های هیدرواستاتیکی و در تماس مستقیم آب و مایعات قرار دارند بکار می رود مانند استخر های شنا، منابع آب زمینی، فاضلاب ها، تونل، سد، کانال های آبرسانی و انواع فونداسیون ها

واتراستاپ تیپ( E تخت) جهت درز های ساختمانی بکار برده می شود و وظیفه این نوع تیپ ها در درزهای اجرایی، حفظ ممانعت از عبور آب درون درز ها می باشد واتراستاپ تیپ(EF  تخت پشت صاف) برای درزهای اجرایی کف بکار می رود واتراستاپ تیپ(OF  حفره دار پشت صاف) برای درزهای انبساطی در کف بکار می رود.

واتراستاپ تیپ( EMبدون حفره) برای درز های اجرایی با فشار استاتیکی بالا واتراستاپ تیپ(OM  دمبلی با حفره) برای درزهای انبساطی با فشار بالا بکار می رود.

عرض واتراستاپ حداقل شش برابر بزرگتر از سایز دانه بندی شن انتخاب گردد.


مشخصات فیزیکی و شیمیایی
نوع P.V.C
وزن مخصوص: 1/3 gr/cm3
رنگ : نارنجی
درصد ازدیاد طول در جهت طولی : حداقل %375
درصد ازدیاد طول در جهت عرضی : حداقل %370
دمای ذوب : 380 درجه سانتی گراد
سختی : ShoreA 70
نقطه انجماد :oC -40

روش نصب
واتر استاپ های تخت در محل های پیش بینی شده قطع بتن می بایست مورد استفاده قرار بگیرند که نیمی از عرض آن در بتن قدیم و نیمه دیگر دربتن جدید قرار خواهد گرفت.واتر استاپ های حفره دار در محل های پیش بینی شده درزهای انبساط و ژوئن ها باید به فرمی قرار بگیرند که حفره واتر استاپ پس از بتن ریزی مقطع اول و دوم کاملاً در محل درز قرار گرفته تا در زمان انبساط و انقباض سازه تنش های وارده را به خوبی کنترل نماید.برای ثابت نمودن واتر استاپ در مقاطع از گیره های واتر استاپ استفاده شود و هرگز برای ثابت سازی نوار واتر استاپ آن را سوراخ نفرمائید زیرا به جهت تغییر تنش در محل سوراخ و فشار بتن هنگام عملیات بتن ریزی ، واتر استاپ دچار پارگی می گرددگیره واتر استاپ در هر متر طول واتر استاپ به تعداد حداقل 4 عدد و بصورت زیگزاگ به مقاطع بالا و پایین نوار متصل گردد و نهایتاً با استفاده از سیم آرماتور بندی ، آرماتورها را به گیره ببندیم برای اتصال واتر استاپ ها به یکدیگر از روش جوشکاری واتر استاپ با استفاده از. دستگاه جوش و الکترودهای پی وی سی و یا هویه واتر استاپ استفاده فرمائید.

http://www.micgrouh.com/78-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D9%88%D8%AF%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%AA%D9%86/111-pvc-water-stop.html

ما را شبکه های اجتماعی دنبال کنید

تلگرام :  https://t.me/MICGROUH

اینستاگرام  : https://instagram.com/_u/micgrouh?r=sun1

لینکدین :  https://www.linkedin.com/in/mic-grouh-3243ab80

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۶ ، ۰۷:۵۸
مواد مهندسی ایمن بتن M.I.C co

ترمیم کننده ویژه
نوعی ملات آماده پودری بر پایه سیمان می باشد که به واسطه وجود چسب بتن در ساختار خود ، علاوه بر قدرت چسبندگی بسیار زیاد به انواع سطوح و مصالح مخصوصاً بتن امکان نفوذ ناپذیر نمودن مقطع مورد کاربرد را نیز فراهم می آورد و

با استانداردهای ذیل مطابقت دارد :
ASTM C928-05 , ASTM C1583-04
ASTM C39 , BS EN 12637-3
BS EN 12636 , ASTM C1583

خواص و اثرات
چسبندگی فوق العاده زیاد به انواع مصالح
قابل ارائه در رنگ های مختلف
بدون انقباض
مقاوم در مقابل سیکل های یخبندان و ذوب
قابلیت آب بندی و نفوذ ناپذیر سازی سطوح
سهولت اجراء

مقاومت مکانیکی مناسب

حصول مقاومت سریع

مقاوم در برابر سیکلهای ذوب و یخبندان

بدون اثر مخرب روی فولاد

مقاومت مکانیکی مناسب

عدم ایجاد خوردگی آرماتورها

حصول مقاومت سریع

موارد کاربرد
تسطیح و ترمیم سطوح متخلخل
پر نمودن حفره میان بولت ها
زیرسازی کف و دیوارها قبل از نصب پوششی جدید
قابل استفاده در سطوحی که در تماس مستقیم با آب هستند .
تسطیح ناهمواریهای ناشی از خطا در قالب بندی
ماهیچه کشی در سازه های آبی

میزان مصرف
میزان مصرف ترمیم کننده ویژه بسته به میزان تخلخل و ناهمواری سطوح مورد اجراء برای پوشش 1 متر مربع به ضخامت 1 میلیمتر حدود 5/1 الی 2 کیلوگرم می باشد.

روش مصرف
ابتدا سطح زیر کار می بایست عاری از هرگونه چربی ، گرد وغبار و ذرات سست گردد سه پیمانه پودر ترمیم کننده بتن را با یک پیمانه آب داخل یک همزن ریخته و تا بدست آمدن خمیری همگن عمل اختلاط را ادامه می دهیم  ابتدا سطوح زیر کار را می بایست مرطوب نمود

، نهایتاً ملات آماده شده را بوسیله ماله یا کاردک روی سطوح مرطوب شده اجراء نمائیم.

1-      همیشه آن مقدار پودر را با آب مخلوط نمائید که حداکثر در مدت زمان کمتر از 20 دقیقه مورد استفاده قرار گیرد.

2-      پس از نیمه خشک شدن ملات اجراء شده ، کلیه سطوح را تا 24 ساعت با اسپری نمودن آب مرطوب نگه دارید.

 

 

ایمنی

این ماده در محدوده مواد خطرساز و مضر برای سلامتی و محیط زیست قرار ندارد با این وجود به هیچ عنوان نباید بلعیده شود یا با چشم تماس داشته باشد.

توصیه می گردد در هنگام کار نمودن با هرگونه ماده شیمیایی از ماسک، دستکش و عینک ایمنی استفاده نمایید.

درصورت برخورد اتفاقی با پوست یا چشم باید فوراً با آب شیرین فراوان شسته شود.

درصورت بلعیده شدن فوراً به پزشک مراجعه شود.

این ماده آتش زا نیست.

 

توجه:
همیشه مقداری از مواد را با آب ترکیب نمائید که حداکثر در مدت زمان کمتر از 20 دقیقه مورد استفاده قرار گیرد .
در صورت نیاز به افزایش چسبندگی و آب نمودن سطح می توان نسبت 5/1 پیمانه آب و 5/1 پیمانه چسب آببند و5 پیمانه پودر ترمیم کننده را با هم مخلوط نموده و مورد استفاده قرار داد.

 

مشخصات فیزیکی و شیمیایی
حالت فیزیکی : پودر
وزن مخصوص: gr/cm3  1/5
رنگ : طوسی
یون کلر : ندارد
قابلیت انحلال : در آب

ملاحظات
مدت نگهداری : یک سال در بسته بندی اولیه
شرایط نگهداری : دور از نم ، رطوبت و تابش مستقیم نور خورشید
بهترین دمای نگهداری : 15 تا 25 درجه سانتیگراد
نوع بسته بندی : کیسه 20 کیلوگرمی

http://www.micgrouh.com/78-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D9%88%D8%AF%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%AA%D9%86/138-%D8%AA%D8%B1%D9%85%DB%8C%D9%85-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D8%AA%D9%86-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87.html

 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۹۶ ، ۱۵:۵۵
مواد مهندسی ایمن بتن M.I.C co

افزودنی مناسب برای کاهش آب مصرفی وافزایش روانی بتن ،بر پایه لیگنو سولفونات کلسیم اصلاح شده .این افـزودنی پس از جذب در ژل سیمان مانع جلوگیری از تجمع ذرات سیمان و دانه های سنگی گردیده که این خود باعث پخش مطلوب تر سیمان خواهد شد، همچنین با افزایش حالت خمیری ژل سیمان، که عامل چسبندگی ذرات میباشد،منجر به کاهش آب اندازی و جداشدگی در بتن می گردد.این محصول در دو حالت نرمال برای آب و هوای معتدل و دیرگیر برای آب و هوای گرمسیری تولید میگــردد.

 

با استانداردهای ذیل مطابقت دارد
BS EN 480-1
ASTM C 494 TYPE A , TYPE D , TYPE E
ISIRI 2930

 

خواص و اثرات
کاهش نسبت آب به سیمان در حدود 5٪ الی 12٪
افزایش اسلامپ
جلوگیری از به وجود آمدن ترک های سطحی
بدون یون کلر
سهولت پمپاژ
جلوگیری از خزش و انقباض بتن
بدست آوردن سطحی صاف و یکنواخت برای بتن های اکسپوز یا خوش نما
تسریع زمان گیرش اولیه

 

موارد کاربرد

بتن ریزی در هوای گرم و جائیکه تاخیر کنترل شده در گیرش ابتدایی مدنظر باشد.

بتن های حاوی میکروسیلیس و مواد پوزولانی.

بتن حجیم مانند بدنه و پی سد.

برای بهبود چسبندگی داخلی ، کارآیی و تراکم در بتن هایی که دانه بندی و یا شکل سنگدانه مناسب نباشد.

تیرهای بزرگ و عرشه پل ها و غیره ، در جایی که کاهش لرزاندن موجب جلوگیری از بروز درز اجرایی می شود.

 

فواید:
 
تاثیری در گیرش بتن ندارد.
آب بندی را افزایش می دهد.
برای بتن ریزی در دما های بالا بسیار مناسب است.
 
پس از گیرش بتن بر سرعت سخت شدن آن می افزاید.
کاهش مقدار ۲۰ درصد از آب اختلاط بتن

 

میزان مصرف
میزان دقیق مصرف از طریق آزمایش های کارگاهی مشخص خواهد شد
این میزان بطور متوسط در حدود 5/0 الی 2/1 درصد وزن سیمان مصرفی می باشد.

 


روش مصرف
می تواند با تمام آب اختلاط بتن و یا بخشی از آن مخلوط گشته و به بتن اضافه گردد .
می تواند به مخلوط آماده بتن افزوده شود و پس از اختلاط کامل عمل بتن ریزی آغاز گردد .

مشخصات فیزیکی و شیمیایی
رنگ : قهوه ای
حالت فیزیکی : مایع
وزن مخصوص gr/cm3: 12/1
  PH :6/5
یون کلر : ندارد .کمتر از استاندارد  BS 5075


ملاحظات
مدت نگهداری : یک سال در بسته بندی اولیه
شرایط نگهداری : دور از ، یخبندان و تابش مستقیم طولانی نور خورشید
بهترین دمای نگهداری : 5 الی 35 درجه سانتیگراد
نوع بسته بندی : گالن 20 و بشکه 220 گیلوگرمی

http://www.micgrouh.com/78-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D9%88%D8%AF%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%AA%D9%86/104-mental-increase-in-concrete.html

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۶ ، ۰۸:۰۰
مواد مهندسی ایمن بتن M.I.C co

چسب های کاشی
در گونه های مختلف خمیری و پودری عرضه می گردد که بر حسب موارد کاربرد با نام چسب کاشی ویژه برای کف و دیوار و چسب کاشی استخری قابل عرضه می باشد.
چسب کاشی خمیری
این نوع چسب بر پایه رزین های اکریلیک به همراه سیلیکون طراحی گشته که علاوه بر چسبندگی قابل توجه به انواع مصالح پس از خشک شدن به هیچ وجه در آب حل نخواهد شد و کاملاً نفوذ ناپذیر می گردد.
با استانداردهای ذیل مطابقت دارد:
ASTM C482 , BS EN 12003


خواص و اثرات
چسبندگی بسیار زیاد به انواع مصالح
انعطاف پذیری مناسب
الاستیسیته بالا
پس از خشک شدن در برابر آب و رطوبت کاملاً مقاوم و نفوذ ناپذیر است وثبات کیفیت دارد
زمان گیرش آن سریع نیست و امکان جابجائی کاشی تا دقایقی پس از نصب وجود دارد
عمر آن با عمر سازه برابری می کند


موارد کاربرد
نصب انواع کاشی ، سرامیک ، موزائیک ، سنگ ، قطعات گچی و پلاستوفوم
امکان نصب بر روی سطوح گچی ، بتنی ، سیمان ، قطعات پیش ساخته و چوبی
امکان نصب کاشی روی کاشی


میزان مصرف
بسته به میزان تخلخل سطوح زیر کار و ناهمواری آن میزان مصرف چسب کاشی خمیری معادل 1/5 تا 2/5 کیلوگرم برای هر متر مربع می باشد.

روش مصرف
سطح زیر کار می بایست عاری از هرگونه چربی ، گرد و غبار و ذرات سست باشد در صورت ناهموار بودن سطوح زیر کار و برای کاهش میزان مصرف می توان از ترمیم کننده بتن برای حصول سطحی کاملاً هموار استفاده نمود.
در شرایطی که سطح قبلاً پوشش دیگری داشته ، می بایست آن را جدا نمائید ، سپس چسب کاشی خمیری را توسط کاردک شیاردار روی سطح پخش نموده و کاشی ها را تا مدت زمان کمتر از 20 دقیقه روی آن نصب نمائید.
توجه1 : در صورت نصب کاشی روی کاشی قدیمی ابتدا حدود %40 درصد از سطح زیر کار را با نوک تیشه یا سنگ فرز بخراشید.
توجه2 : در دماهای کمتر از 5 درجه سانتیگراد از کاشی کاری خود داری کنید.

 

تمیزکاری
هرگونه چسب اضافی را پیش از اینکه خشک شود، از سطح کاشی پاک کنید.
تمام ابزار نصب را پیش از خشک شدن چسببا آب گرم بشویید.


نکته‌
در محدوده دمایی5-40 درجه سانتیگراد استفاده کنید.
برای استفاده در استخرهای شنا مناسب نیست.
برای استفاده در فضاهای داخل ساختمان است.


مشخصات فیزیکی و شیمیایی
حالت فیزیکی : خمیر
وزن مخصوص 1/63
gr/cm3
رنگ : کرم
8/5 :
PH
قابلیت انحلال : در آب تا پیش از خشک شدن

ملاحظات
مدت نگهداری : شش ماه در بسته بندی اولیه
شرایط نگهداری : دور از یخبندان و تابش مستقیم و طولانی نور خورشید
بهترین دمای نگهداری : 15 تا 25 درجه سانتیگراد
نوع بسته بندی : سطلهای 5 ، 12/5 و 25 کیلوگرمی

http://www.micgrouh.com/78-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D9%88%D8%AF%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%AA%D9%86/134-tile-adhesive-liquid.html

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۶ ، ۰۷:۵۱
مواد مهندسی ایمن بتن M.I.C co

چسب کاشی پودری
این نوع چسب بر پایه سیمان طراحی و تولید گشته که با توجه به پلیمرهای متعددی که در ساخت آن به کار رفته پس از اختلاط کامل با آب و خشک شدن ، کاملاً در برابر آب نفوذ ناپذیر خواهد بود
با استانداردهای ذیل مطابقت دارد:
ASTM C482
BS EN 1348
BS EN 1324
BS EN12004-2001

 

خصوصیات ویژه :
این محصول بر پایه پودرهای میکرونیزه معدنی و ترکیبات شیمیایی ساخته شده است که قابل استفاده جهت نصب کاشی و سرامیک دیوارهای سیمانی ، بتنی ، کاشی قدیمی ، سنگ موزائیک و حتی گچ می باشد و نیازی به تخریب و برداشتن سطح زیر کار قدیمی نمی باشد.
دارای انعطاف پذیری خوبی می باشد که این خصوصیات مقاومت کاشی و سرامیک نصب شده بر روی هر نوع دیواری را بیشترمی کند و یا به عبارت دیگر مقاومت و استحکام خوبی در برابر حرکت های ساختمان ( لرزش ، نشست کردن ، انقباض و انبساط ) از خود نشان می دهد.
ضمنا کاشی های چسبانده شده توسط چسب کاشی و سرامیک پودری را تا چند دقیقه پس از نصب می توان جابجا نمود.



خواص و اثرات
قدرت چسبندگی فوق العاده زیاد
مقاوم در مقابل نم زدگی
خاصیت انعطاف پذیری کنترل شده
از دمای منفی 30 الی مثبت 120 درجه سانتی گراد دارای ثبات کیفیت می باشد.

موارد کاربرد
نصب کاشی روی کاشی
نصب انواع کاشی ، سنگ ، سرامیک و موزائیک روی انواع سطوح
امکان استفاده در سطوحی که مستقیماً با آب در تماسند.

میزان مصرف
بسته به نوع سطح زیر کار ، میزان ناهمواری و تخلخل آن و همچنین چگونگی شیارهای پشت کاشی ، حدود 1 الی 2/5 کیلوگرم چسب کاشی پودری برای پوشش یک متر مربع مورد نیاز می باشد.

روش مصرف
ابتدا سطح زیر کار می بایست عاری از هرگونه چربی ، گرد و غبار ، ذرات سست یا رنگ قدیمی گردد
سپس 3 حجم پودر را با 1 حجم آب ترکیب نموده و عمل اختلاط را تا بدست آمدن خمیری یکنواخت و همگن ادامه می دهیم و سرانجام خمیر چسب کاشی آماده شده را بوسیله کاردک شیار دار روی سطح مورد اجراء کشیده و کاشی را روی آن قرار می دهیم.
توجه1 : دقت داشته باشید که می بایست حداقل %60 پشت کاشی به چسب آغشته شده باشد در غیر اینصورت می بایست عمق شیارهای کاردک را افزایش دهیم.
توجه2 : پس از اختلاط چسب کاشی پودری با آب ، محصول آماده شده را نهایتاً تا مدت زمان کمتر از 30 دقیقه مورد استفاده قرار بدهید ، در غیر اینصورت چسب توانائی کافی برای نگهداری مصالح بر روی سطوح مورد اجراء را نخواهد داشت.

 

نکات ضروری جهت استفاده :
سطح زیر کار بایستی خشک و تمیز و بدون چربی بوده و دارای قدرت نگهداری کافی باشد.
درصورتیکه سطح زیر کار قبلا پوشش دیگری از جمله کاغذ دیواری داشته باشد ابتدا باید کاغذ را از دیوار جدا کرده و سپس با کمک پرایمر زیر سازی نمود.
زیرا کارهایی که با گچ انجام شده است بایستی قبل از نصب چسب کاشی و سرامیک پودری با پرایمر آغشته شود، پرایمر محلول رقیق چسب بتن میتواند باشد .به وسیله ماله و یا کاردک شانه دار چسب به وسعت حداکثر 5/1 متر مربع و ضخامت 3 الی 4 میلی متر روی دیوار پهن نمایید و در مدت 5 الی 10 دقیقه کاشی یا سرامیک را روی چسب نصب نمایید . سپس با یک ضربه در محل خود محکم کنید و چنانچه در این مدت کاشی یا سرامیک روی دیوار یا کف نصب نشود پوسته ایجاد شده بر روی چسب از چسبندگی به کاشی یا سرامیک جلوگیری خواهد کرد.
کاشی یا سرامیک های نصب شده بر روی دیوار بعد از 48 ساعت به استحکام نهایی خود می رسند و بعد از این مدت می توان بند کشی را شروع نمود و به فاصله دو روز پس از بند کشی سطح مورد نظر قابل استفاده  است .
دمای لازم برای نصب کاشی یا سرامیک حداقل 5 درجه بالای صفر است و در دمای پایین تر باید از نصب خودداری نمود.
برای نصب یا چسب سرامیک باید حداقل 80% پشت کاشی یا سرامیک به چسب آغشته گردد.
مدت نگهداری چسب سرامیک 2 سال در کیسه های سربسته می باشد.




مشخصات فیزیکی و شیمیایی
حالت فیزیکی : پودر
وزن مخصوصgr/cm3:25/1
رنگ : طوسی
یون کلر : ندارد
قابلیت انحلال : در آب

ملاحظات
مدت نگهداری : یک سال در بسته بندی اولیه
شرایط نگهداری : دور از نم ، رطوبت و تابش مستقیم نور خورشید
بهترین دمای نگهداری : 15 تا 25 درجه سانتیگراد
نوع بسته بندی : کیسه های 25 کیلوگرمی

http://www.micgrouh.com/78-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D9%88%D8%AF%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%AA%D9%86/135-tile-adhesive-powder.html

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۶ ، ۰۷:۵۹
مواد مهندسی ایمن بتن M.I.C co

زودگیر پودری شات کریت
گونه دیگری از مواد افزودنی بتن است که به دو صورت مایع و پودری عرضه می گردد و باعث تسریع واکنش هیدراسیون و افزایش روند سخت شدن بتن یا ملات می گردد.
با استانداردهای زیر مطابقت دارد
ASTM C1141 , ASTM C1398
ASTM C1436 , ASTM C827


خواص و اثرات
تسریع در زمان گیرش
حصول مقاومت بالاتر در زمان کوتاهتر
کاهش زمان لازم جهت نگهداری و محافظت از بتن
افزایش دمای هیدراسیون
جلوگیری از یخ زدگی بتن
افزایش چسبندگی بتن


موارد کاربرد
بتن پاشی یا شات کریت
بتن ریزی در سطوح شیب دار

قابل استفاده در محل هایی که امکان قالب بندی وجود ندارد
انجام کارهای ترمیمی در سازه های بتنی
لاینینگ کانالها و تونلها
بتن ریزی در هوای سرد

تسریع زمان باز نمودن قالبها




میزان مصرف
برحسب عیار بتن ، زمان گیرش لازم و دمای محل اجرا توصیه به مصرف 2 الی 7 درصد وزن سیمان می گردد که برای بدست آوردن میزان دقیق مصرف ، انجام آزمونهای کارگاهی الزامی است.


روش مصرف
زودگیر شات کریت پودری را می بایست با اجزاء خشک بتن مخلوط نمائیم،سپس آب مصرفی در محل خروج مصالح به مخلوط خشک افزوده می شود.
زودگیر شات کریت مایع می بایست پس از آماده شدن بتن به مخلوط افزوده شود و پس از اختلاط کامل سریعاً عملیات بتن ریزی یا شات کریت را انجام دهیم.
چگونگی انتخاب
انتخاب زودگیر پودری و مایع به نحوه اختلاط این مواد با بتن و نوع دستگاه شات کریت بستگی دارد.
برای دستگاه شات کریت خشک نوع پودری و برای دستگاه شات کریت تر نوع زودگیر مایع مناسب است
برای پاشش یا تسریع گیرش ملات هم نوع مایع سازگاری بیشتری دارد.


نکات ایمنی
در صورت مصرف همزمان چند ماده افزودنی بتن حتماً با دفتر فنی شرکت تماس حاصل فرمایید.
در صورت برخورد این ماده با چشم فوراً به مدت 2 دقیقه چشم خود را در آب باز و بسته کنید.
غیر قابل اشتعال است.


مشخصات فیزیکی و شیمیایی
حالت فیزیکی : پودری و مایع
وزن مخصوص پودری 0/8
gr/cm3:
وزن مخصوص مایع 1/12
gr/cm3:
رنگ نوع پودری : سفید
رنگ نوع مایع : زرد
یون کلر : ندارد
ملاحظات
مدت نگهداری : یک سال در بسته بندی اولیه و دور از رطوبت
شرایط نگهداری : دور از سرما و یخبندان و تابش مستقیم و طولانی نور خورشید
بهترین دمای نگهداری : 15 تا 30 درجه سانتیگراد
بسته بندی نوع پودری : کیسه 25 کیلوگرمی
بسته بندی نوع مایع : گالن 20 کیلوگرمی

http://www.micgrouh.com/78-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D9%88%D8%AF%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%AA%D9%86/107-accelerate-hydration.html

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۹۶ ، ۱۰:۲۶
مواد مهندسی ایمن بتن M.I.C co

سوپرژل

ماده افزودنی سوپر ژل بهبود دهنده خواص رئولوژیک در حالت خمیری و ارتقاء دهنده کیفیت بتن سفت شده به لحاظ افزایش مقاومت فشاری و کاهش مقادیر آب و نفوذپذیری می باشد .افزایش مدت زمان کار پذیری بتن در حالت خمیری از مشخصات ویژه این ماده است . مواد اصلی سازنده سوپرژل به شرح ذیل می باشند :

دوده سیلیسی .1

2 .کاهنده قوی آب بتن با پلی کربوکسیلات

اثرات ماده افزودنی سوپرژل  را پس از مصرف در بتن می توان با استانداردهای زیر مورد تحلیل قرار داد:

ASTM C1202

BS EN 12390- 8
BS 1881-122

 

خواص و اثرات

کاهش نسبت آب به سیمان

کاهش حداقل 20 درصدی عیار سیمان در بتن

افزایش روانی و کارایی بتن

افزایش مقاومت فشاری، خمشی و کششی بتن

حصول مقاومت فشاری زودرس

سازگاری با انواع سیمان های پرتلند

سهولت پمپاژ و کاهش استهلاک تجهیزات بتن ریزی

رفع کسری فیلر سنگدانه ها و ایجاد بافت خمیری بیشتر در بتن

اقتصادی شدن طرح های بتن درشرایطی که بتن درمعرض ضربه وبارهای دینامیکی،حمله سولفات ها وکلرایدهاقرارمی گیرد.

رفع نفوذپذیری بتن

افزایش دوام بتن

کاهش آسیب های ناشی از عدم اجرای سریع کیورینگ بتن

افزایش مقاومت سایشی بتن

کاهش احتمال بروز انواع ترک در بتن

 

موارد کاربرد

ساخت بتن های با مقاومت بالا که در معرض بارهای دینامیکی شدید قرار دارند.

ساخت بتن های نفوذناپذیر و بادوام در مناطق تحت حمله یون های شیمیایی مخرب

ساخت بتن، سازهای مسلح و غیر مسلح

ساخت بتن با مقاومت بالا جهت کاهش ابعاد سازه ها

مناسب جهت ساخت بتن های در معرض انفجار و آتشسوزی

ساخت بتن در مناطق گرمسیر و خشک

 

میزان مصرف

مقدار مصرف سوپرژل ازطریق آزمایش های کارگاهی مشخص خواهد شد.این مقدار بسته به طرح اختلاط  بتن حدود 1 الی 3 درصد وزن سیمان مصرفی خواهد بود .

 

روش مصرف

سوپر ژل را می توان به دو صورت به بتن اضافه نمود :

پس از اختلاط کامل تمام اجزاء سازنده بتن

با کل آب اختلاط بتن یا بخشی از آن مخلوط نموده و به مخلوط بتنی اضافه شود

 

مشخصات فیزیکی و شیمیایی

حالت فیزیکی : دوغاب

رنگ : قهوه ای تیره 

 

ملاحظات

مدت نگهداری :  یک سال در بسته بندی اولیه

شرایط نگهداری : دور از سرما و یخبندان و تابش مستقیم نور خورشید

بهترین دمای نگهداری: 10+ تا 30 + درجه سانتی گراد

نوع بسته بندی: سطل 20 کیلوگرمی

http://www.micgrouh.com/78-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D9%88%D8%AF%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%AA%D9%86/153-super-gel-concrete.html

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۹۶ ، ۱۰:۱۶
مواد مهندسی ایمن بتن M.I.C co

واتر استاپ
نوارهای واتر استاپ به دو نوع PVC و بنتونیتی عرضه می شوند و برای آب بندی و جلوگیری از عبور آب از مقاطع درزهای انبساطی و اجرایی کاربرد دارد و کاملاً مطابق با نیازهای متقاضی طراحی شده و تولید می گردد .

با استانداردهای ذیل مطابقت دارد
ASTM D 412-989 , ASTM D2240-05
ASTM D570-98 , ASTM D624
ASTM D638-03 , ASTM D572-93
DIN 53504 , ASTM D747-02
CRD-C573 , CRD-C570 , CRD-C572
ASTM D297 , ASTM D 746


خواص و اثرات
انعطاف پذیری زیاد
تنوع سایز و اشکال ظاهری
درگیری کافی با بتن
مقاومت کششی زیاد در جهت طولی و عرضی

مقاوم در برابر محیط قلیایی بتن

کارائی آن با عمر بتن برابری دارد

واتراستاپ ها برای آب بندی درزهای اجرایی و درز های انبساط در  سازه های بتنی آبی استفاده می شود.

اهمیت واتر استاپ ها را در سازه های آبی می توان به مانند بادبند ها در سازه ها عنوان نمود.

واتر استاپ پی وی سی جهت آب بندی درزهای سازه های آبی بتنی استفاده میگردد



موارد کاربرد
جلوگیری از عبور آب در درزهای اجرایی و انبساطی و سازه های هیدرولیکی
رفع نشت سازه های پایین تر از سطح آب های زیر زمینی
انواع سازه های آبی بتنی

آب بندی درزهای اجرایی در زیر زمین های دارای تراز بالای آب زیرزمینی

آب بندی درزهای اجرایی و انبساطی در استخرها ، مخازن آب و فاضلاب

آب بندی درزهای اجرایی در تونلها ، سد ها و لاینگهای انتقال آب

آب بندی درزهای انبساطی و اجرایی در سازه های بتنی پیش ساخته

آب بندی درزهای اجرایی و انبساطی در منهول ها و مخازن پساب

آب بندی سازه های بتنی صنعتی مانند کولینگ تاورها ، کلاریفایرها و ...

آب بندی درز اجرایی فی مابین قطعات فلزی و پلی اتیلن وارده به بتن

 

موارد مصرف:

در درزهای سازه های بتنی که در معرض فشار های هیدرواستاتیکی و در تماس مستقیم آب و مایعات قرار دارند بکار می رود مانند استخر های شنا، منابع آب زمینی، فاضلاب ها، تونل، سد، کانال های آبرسانی و انواع فونداسیون ها

واتراستاپ تیپ( E تخت) جهت درز های ساختمانی بکار برده می شود و وظیفه این نوع تیپ ها در درزهای اجرایی، حفظ ممانعت از عبور آب درون درز ها می باشد واتراستاپ تیپ(EF  تخت پشت صاف) برای درزهای اجرایی کف بکار می رود واتراستاپ تیپ(OF  حفره دار پشت صاف) برای درزهای انبساطی در کف بکار می رود.

واتراستاپ تیپ( EMبدون حفره) برای درز های اجرایی با فشار استاتیکی بالا واتراستاپ تیپ(OM  دمبلی با حفره) برای درزهای انبساطی با فشار بالا بکار می رود.

عرض واتراستاپ حداقل شش برابر بزرگتر از سایز دانه بندی شن انتخاب گردد.



مشخصات فیزیکی و شیمیایی
نوع P.V.C
وزن مخصوص: 1/3 gr/cm3
رنگ : نارنجی
درصد ازدیاد طول در جهت طولی : حداقل %375
درصد ازدیاد طول در جهت عرضی : حداقل %370
دمای ذوب : 380 درجه سانتی گراد
سختی : ShoreA 70
نقطه انجماد :oC -40



روش نصب
واتر استاپ های تخت در محل های پیش بینی شده قطع بتن می بایست مورد استفاده قرار بگیرند که نیمی از عرض آن در بتن قدیم و نیمه دیگر دربتن جدید قرار خواهد گرفت.واتر استاپ های حفره دار در محل های پیش بینی شده درزهای انبساط و ژوئن ها باید به فرمی قرار بگیرند که حفره واتر استاپ پس از بتن ریزی مقطع اول و دوم کاملاً در محل درز قرار گرفته تا در زمان انبساط و انقباض سازه تنش های وارده را به خوبی کنترل نماید.برای ثابت نمودن واتر استاپ در مقاطع از گیره های واتر استاپ استفاده شود و هرگز برای ثابت سازی نوار واتر استاپ آن را سوراخ نفرمائید زیرا به جهت تغییر تنش در محل سوراخ و فشار بتن هنگام عملیات بتن ریزی ، واتر استاپ دچار پارگی می گرددگیره واتر استاپ در هر متر طول واتر استاپ به تعداد حداقل 4 عدد و بصورت زیگزاگ به مقاطع بالا و پایین نوار متصل گردد و نهایتاً با استفاده از سیم آرماتور بندی ، آرماتورها را به گیره ببندیم برای اتصال واتر استاپ ها به یکدیگر از روش جوشکاری واتر استاپ با استفاده از. دستگاه جوش و الکترودهای پی وی سی و یا هویه واتر استاپ استفاده فرمائید.

http://www.micgrouh.com/78-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D9%88%D8%AF%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%AA%D9%86/111-pvc-water-stop.html

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۹۶ ، ۰۹:۵۳
مواد مهندسی ایمن بتن M.I.C co